Jumat, 15 Desember 2017

Lawakan satir

😂😂😂💥🔥🔥🔥
Pesawat Garuda tujuan Palembang - Jakarta tadi pagi bersiap take-off tapi tertunda gara2 Mang Cek Din (Asal Sekayu yg baru pertamo kali naik pesawat) dg tiket ekonomi, tapi ngotot pengen duduk di kelas bisnis.
Alex (pemilik kursi bisnis) : “Maaf pak... Ini kursi Aku.”
Mangcek Din:
” Kau ni siapo ?”
Alex:
”Aku penumpang yang duduk di sini pak..!”
Saridin :
”Penumpang..? Aku penumpang jugo, samo2 bayar..! samo2 penumpang, dak usah kau ngator-ngator aku"
Alex lapor ke pramugari.
Pramugari :
“Maaf pak Saridin.. bapak mestinya duduk di belakang.”
Mang Cek Din :
“Kau ni siapo pulo.?”
Pramugari :
“Saya pramugari pak.”
Saridin :
“Pramugari itu siapo?
Pramugari :
“Pramugari itu yang melayani penumpang di Pesawat ini pak.”
Man Cek Din :
“ Oh,.....sebangso babu cak itu? Ku kiro siapo, sudahlah dak osah ngoros2 wong lain, cuci piring belakang sano. Pokoknyo aku nak duduk di sini lah bae. Apo dio kendak kamu ?!!”
Pramugari habis akal, dia memanggil pilot.
Pilot:
“Maaf pak, mestinya bapak duduk di belakang..!!”
Mang Cek Din :
“Siapo pulo kau ini ?”
Pilot :
“Saya pilot pak.”
Mangcek Din :
“Pilot itu apo dio?”
Pilot :
“ Pilot itu yg mengemudikan pesawat ini”
Mang Cek Din :
“ Oh sopir...?” ku kiro siapo nian, bajunyo pecak seragam LLAJ, pake topi, e taunyo sopir. Pokoknya aku dak do nak pindah. Sekarang apo dio kendak kamu ?
Datang lah Mat Ali yang baru masuk pesawat nengar ke ribut² bertanyo dgn pilot, kemudian dia manggut² & maraki Mang cek Din sambil membisikkan sesuatu di telingo mang cek Din, Mang cek Din tiba2 tegak sambil ngoce2 :
“ Dasar sopir gilo, babu dak punyo otak, untung ado Mat Ali ini yg ngenjuk tau aku. Klu dak, aku dak sampe jakarta.
Mancek Din pun pindah ke belakang,
Pilot meraso heran, dio bertanyo dgn Mat Ali,
Pilot :
“Apo dio yg kamu bisikkan dgn wong itu, ngapo tibo² dio galak pindah kursi?”
Mat Ali :
“ Aku tanyo samo dio, kau nak kemano? Dio jawab nak ke JAKARTA.
Aku ngomong kamu tu salah duduk ... kalu nak ke JAKARTA duduknya harus di BELAKANG.....
yang di DEPAN ni tujuannya ke Kayu Agung"😝😜🤣😃🤩😮😵😤😬😟😞😔
Image may contain: 5 people, people sitting

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Cara Agar Ikan Guppy Cepat Beranak

Ikan guppy merupakan ikan yang cepat sekali berkembangbiak dan cara mengembangbiakannya pun sangatlah mudah, Bagaimana agar indukan ikan ...